RECENZE: Muž v pozadí? Dizzy Reed z Guns N' Roses zvládne mnohem víc!

Vydáno 27.03.2018 | autor: redakce

Je libo nové album Guns N' Roses? Kdepak, senzace se nekoná. Je otázka, zda je něco takového vůbec ve hře. V tomto směru vás bohužel musíme zklamat. Rozčarováním ale neskončí poslech sólové desky chlapíka, který je s touto kapelou neodmyslitelně spjat. Na pomoc si navíc přizval zajímavé hosty.

RECENZE: Muž v pozadí? Dizzy Reed z Guns N' Roses zvládne mnohem víc! RECENZE: Muž v pozadí? Dizzy Reed z Guns N' Roses zvládne mnohem víc!

Dizzy Reed

Rock'N'Roll Ain't Easy

Skladby:
This Don't Look Like Vegas, Mother Theresa, Cheers 2 R Oblivion, Fragile Water, Dirty Bomb, Mystery In Exile, I Celebrate, Understanding, Crestfallen, Forgotten Cases, Reparations, Rock 'N Roll Ain't Easy, Splendid Isolation

13 trax / 54:43 min

Vydavatel: Golden Robot Records

Jméno Dizzy Reed nemá mezi fanoušky Guns N' Roses takový zvuk. Axl Rose, Slash nebo Duff McKagan se těší výrazně většímu věhlasu. Reed přitom do historie souboru patří od komerčně mimořádně úspěšných dob dvojalba Use Your Illusion, podílel se na rozporuplně přijaté desce Chinese Democracy, k vidění je též na povedeném živáku Appetite For Democracy z roku 2014, jenž byl pořízen v Las Vegas. A pochopitelně je platným členem současného ansámblu, který po částečném obnovení nejslavnější sestavy absolvuje atraktivní, a tudíž hojně navštěvované turné.

U nahrávek Slashe nebo Izzyho Stradlina je předem víceméně jasné, co mohou fanoušci čekat. Co ale připravil klávesista, nejpodceňovanější a zdánlivě nejpostradatelnější článek Pistolí a růží? Pro někoho možná překvapivě své nápady dokázal podat v kvalitě, která absolutně v ničem nezaostává za tvorbou kohokoliv z GNR. Ba co víc, většinu dokonce předčí. Obavy, že Rock 'N Roll Ain't Easy nabídne spíš "klavírní recitál" odfouknou hned první tóny rockové vypalovačky This Don't Look Like Vegas.

LIVE: Guns N' Roses v Praze aneb Rockoví mohykáni uctívají rockové mohykány

Nástroj, jehož mistrné ovládání Dizzyho živí, v žádném případě nepaběrkuje, ale nestrhává na sebe pozornost násilím. Album je ovlivněno hudbou, která lemuje životní dráhu hlavního protagonisty. Při vlastních koncertech zařazuje hudebník, který letos oslaví 55. narozeniny, do repertoáru kromě osvědčených hitů GNR rovněž coververze Davida Bowieho, Eltona Johna nebo The Rolling Stones. Nyní zaslechnete ještě ozvěny Alice Coopera, bonusová Splendid Isolation nechá vzpomenout třeba na Toma Pettyho.

UŽ NE MUŽ V POZADÍ

Dizzy nedisponuje hlasem, který v nekonečně tryskajícím gejzíru hudby rozeznáte po pár sekundách. Ale po několika přehráních alba pochopíte, že právě jeho vokál je pro tento materiál ten pravý. Nechybí mu totiž emoce, které do nahrávky mohl vložit jedině ten, kdo o ní uvažoval zhruba deset let.

Kdyby se mikrofonu ujal třeba Ricky Warwick, postrádalo by CD svým způsobem smysl, jelikož Reed by se stal zase jen nenápadným mužem v pozadí. Právě Warwick (Thin Lizzy, Black Star Riders) je jednou ze zvučných posil, tentokrát však pouze s kytarou. Ti další - tedy Mike Dupke (bicí) a Mike Duda (basová kytara) - mají životopis vyšperkovaný logem W.A.S.P., Richard Fortus je známý zejména díky svému působení v Guns N' Roses nebo The Dead Daisies, mihnul se i v Thin Lizzy.

Název desky naznačuje, že rock & roll není žádná legrace. Dizzy Reed s několika přáteli nicméně dokazují, že není nutné z něj dělat vědu. Rock 'N Roll Ain’t Easy asi nebude bodovat v anketách o nejlepší dílo letošního roku. Ovšem kdyby se vyhlašovalo nejpříjemnější překvapení, nahrávka je už teď adeptem na čelní příčky tohoto žebříčku.

text: Tomáš Rumler

Témata: Dizzy Reed, Guns N' Roses, rock'n'roll

4,00